Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální vzdělávání na ZŠ: Reflexe dostupných programů a vlastní návrh výuky
Čechová, Daniela ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na didaktické aspekty mediální výchovy. V první kapitole vymezuje pojem mediální gramotnost, představuje pojetí tohoto pojmu různými vzdělávacími institucemi v mezinárodním kontextu a vzájemně je porovnává. V další kapitole je představena a s předchozími pojetími komparována česká koncepce. Prostor je věnován i tématu mediální výchovy, mediální pedagogiky a mediální andragogiky. Dále navazuje část zabývající se stavem mediální gramotnosti na českých školách pohledem realizovaných průzkumů, která se zaměřuje na jejich závěry. Práce v další části mapuje didaktická východiska pro výuku mediální výchovy se zaměřením na dva projekty, které se jí věnují. Přináší jejich představení a porovnání dvou konkrétních programů. Předložen je také přehled několika dalších projektů, které nabízejí didaktickou podporu učitelům při výuce mediální výchovy. Na základě zjištěných mezer v českém pojetí mediálního vzdělávání je navržena výuková lekce určená pro druhý stupeň základní školy. Téma navrženého postupu výuky vychází ze širšího mezinárodního pojetí organizace UNESCO a zabývá se zpravodajskými hodnotami. Doplňuje tak představené didaktické materiály k výuce mediální výchovy. Výuková lekce byla testována v rámci výuky na ZŠ Strossmayerovo náměstí v Praze 7. Práce přináší reflexi...
Mediální výchova jako prostředek rozvoje kritického hodnocení mediálních sdělení u žáků druhého stupně základních škol
Caltová, Veronika ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vliv mediální výchovy na schopnost žáků druhého stupně základních škol interpretovat mediální sdělení. Čtenář je uveden do problematiky médií a jejich vlivu na člověka s hlavním zaměřením na žáka druhého stupně základní školy. Druhá část představuje koncept mediální výchovy, nabízí návrh bloku výuky mediální výchovy s evaluací dopadu výuky na příslušné kompetence žáků. Účinnost výuky bude hodnocena pomocí výzkumné sondy koncipované jako kvalitativní porovnávání výpovědí žáků po absolvování kurzu mediální výchovy, pomocí skupinového rozhovoru Focus group. Otázky se zaměřují na kritickou analýzu mediálních sdělení, přičemž jsou odpovědi žáků porovnávány s kontrolní skupinou, která takto vzdělávána nebyla. KLÍČOVÁ SLOVA reklama, vliv, focus group, média, masmédia, mediální výchova, druhý stupeň základního vzdělávání
Odkud se bere jídlo? Výukový program pro 2. stupeň ZŠ - pracovní sešit (rostlinné produkty)
VALKOVÁ, Michaela
Diplomová práce je zaměřená především na zjištění informovanosti žáků 2. stupně základních škol v oblasti problematiky rostlinných produktů a následným zpracováním výukového programu - pracovního sešitu (rostlinných produktů) s názvem Odkud se bere jídlo? V teoretické části práce nejprve charakterizuji teorii pracovního sešitu, jeho strukturu, evaluaci a charakteristiku pojetí vzdělávání na 2. stupni základních škol. Následně se v teoretické části práce věnuji jednotlivým základním rostlinným produktům, jako jsou obiloviny, luštěniny, rostlinné oleje a tuky, brambory konzumní, ovoce a zelenina, jejich původem a významem pro lidské zdraví. Praktická část diplomové práce zahrnuje přípravu a realizaci edukačního programu (pracovního sešitu) rostlinných produktů. Ve výzkumné části práce zjišťuji informovanost žáků 2. stupně základních škol v oblasti rostlinných produktů za pomoci dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 90 respondentů a následného vyhodnocování v grafické části práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.